اخبار شرکت

سخنرانی مدیر توسعه محصول شرکت مدبران در نمایشگاه الکامپ

آقای مهندس کیائی فر مدیر توسعه محصول شرکت مدبران در نمایشگاه الکامپ در بخش ElecomTalks به سخنرانی با موضوع «چالشهای نوین امنیتی در حوزه IOT» پرداخت.
سایت رسمی نمایشگاه الکامپ خلاصه ای از ارائه ایشان را انعکاس داده است:
کیائی فر

علی‌ کیایی‌فر در الکام‌تاکز: نفوذ به اینترنت اشیا، آسان‌تر از نفوذ به شبکه‌های سنتی است.

طبق آمار در سال ۲۰۰۸ تعداد اشیا متصل به اینترنت از تعداد انسان‌هایی که روی زمین زندگی می‌کنند بیشتر است و تا سال ۲۰۲۰ تعداد اشیا متصل به اینترنت به حدود ۵۰ میلیارد خواهد رسید.

ستاد خبری الکامپ ۲۴_ علی کیایی‌فر کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در بخش الکام‌تاکز، در خصوص چالش‌های نوین امنیتی در حوزه IOT گفت: در ابتدا باید به موضوع جنگ پرداخت که یکی از عناصر پایدار تاریخ بشری است و میدان‌های جنگی مختلفی به خود دیده که امروز یکی از مهم‌ترین آنها جنگ سایبری است.

وی افزود: در سال ۲۰۰۸ تعداد اشیای متصل به اینترنت از تعداد انسان‌هایی که روی زمین زندگی می‌کنند بیشتر شد و تا سال ۲۰۲۰تعداد اشیا متصل به اینترنت به حدود ۵۰ میلیارد خواهد رسید.

کیایی فر بیان کرد: به دنبال اینترنت اشیا، شهر هوشمند شکل می‌گیرد که از نمونه‌های آن میتوان به بیمارستان هوشمند، کارخانه‌های هدشمند و دوربین‌های کنترل ترافیک اشاره کرد.

این کارشناس حوزه فناوری در ادامه به بخش سلامت و تاثیر پذیری ان از اینترنت اشیا پرداخت و گفت: در بخش سلامت با موازی همچون جمع‌آوری داده‌های مرتبط با علائم حیاتی بیمار، ارسال داده‌های جمع‌آوری شده به بستر ابری مرکز پزشکی، تحلیل و مدیریت اطلاعات فراهم شده و تضمین دسترسی فراگیر و به اشتراک گذاری داده‌های پزشکی می‌توان اشاره کرد.

وی در توضیح شهر هوشمند گفت: در بخش شهر هوشمند نیز با مواردی همچون کنترل ترافیک، روشنایی هوشمند، پارک هوشمند خودرو، سلامت سازه های شهری، سیستم حمل و نقل هوشمند مواجهیم. از دیگر مزایای اینترنت اشیا نیز می‌توان به مواردی همچون خانه هوشمند، امنیت شهری با نظارت تصویری، صنعت هوشمند، تدارکات هوشمند و مدیریت هوشمند انرژی و شبکه توزیع برق اشاره کرد.

وی در ادامه به چالش IOT پرداخت و گفت: نفوذ به IOT آسان‌تر از نفوذ به شبکه‌های سنتی است، ریسک‌های IOT به مراتب وخیم‌تر از ریسک‌های سازمانی است زیرا در IOT با جان انسان‌ها در ارتباط است،

کیایی‌فر گفت: طعمه کردن تجهیزات IOT برای حمله به هدف‌های بزرگتر و مدیریت سخت‌تر آسیب پذیری‌ها است به همین خاطر امن سازی IOT از چالشی ترین موضوعات امنیت اطلاعات در دنیا است.

وی افزود: یک شهر هوشمند نیازمند شهروندان هوشمند است که آموزش کلیدی ترین شرط زندگی در شهر هوشمند به حساب می‌آید.

منبع: http://iran-elecomp.com/News83.html